SKUTOČNÁ MORÁLKA
Mám zákon mravný:
Nenáviď nepriateľov
Ľúb milovaných.
24 februára 2015
21 februára 2015
19 februára 2015
17 februára 2015
16 februára 2015
15 februára 2015
14 februára 2015
12 februára 2015
11 februára 2015
10 februára 2015
09 februára 2015
06 februára 2015
05 februára 2015
02 februára 2015
Prečo nejdem hlasovať v referende 7.2.
...lebo toto referendum je nástrojom, politickou zbraňou, boja kresťanov proti ideovým a etickým alternatívam v spoločnosti.
Kresťanstvo vždy neznášalo a obávalo sa alternatív v svetonázore, v spôsobe života, v etike, v teológii...
Tento strach bol a je oprávnený, lebo pre dogmatiku je vždy hrozbou alternatíva, ktorá existuje paralelne s ňou. Ukazuje teda aj inú cestu, aj inú možnú pravdu, aj iné poňatie dobra atď.
Alternatíva dogmatiku spochybňuje, lebo manifestuje, že existujú iné možnosti chápania sveta. Z kresťanstva sa tak stáva iba jedno náboženstvo z mnohých, kresťanský Boh jeden z kolektívu božstiev. Možnosť, že Ježiš Kristus bol iba jeden z vizionárov, iba zakladateľ ďalšieho náboženstva, je prinajmenšom znepokojujúca.
Dnes tvoria kresťania necelú tretinu svetovej populácie. To znamená, že väčšina ľudí na Zemi považuje kľúčové kresťanské pravdy za omyl alebo lož. Človek a náboženstvo existujú prinajmenšom dvestotisíc rokov, kresťania sú tu iba dve tisícročia.
Predstava, že kresťanský svetonázor je vo svete od nepamäti v menšine, že tzv. zjavené pravdy kresťanstva sú tu mikroskopicky krátko, že drvivá väčšina ľudí v Krista ako Boha neverila a neverí, môže pôsobiť nielen ako spochybnenie náboženstva, ale aj ako zničujúca sila pôsobiaca proti jeho autorite.
Tak, ako židia v blízkosti boli kresťanom nepríjemní, lebo demonštrovali možnosť, že kresťanské náboženstvo je omyl kolosálnych rozmerov (alebo lož), tak sú nepríjemní aj homosexuáli v susedstve, lebo ukazujú úplne inú alternatívu etiky v sexualite, ktorú kresťanstvo nedokáže tolerovať ako rovnocennú, lebo je preň hriehom, protivením sa božiemy plánu s človekom.
A tak sa referendum stáva zbraňou proti homosexuálom, proti sexualite vôbec, proti alternatívnej etike ako takej.
A ja bojovať proti homosexuálom, proti slobode voľby spôsobu života, pod zástavami dogmatizmu a intolerancie nebudem.
Kresťanstvo vždy neznášalo a obávalo sa alternatív v svetonázore, v spôsobe života, v etike, v teológii...
Tento strach bol a je oprávnený, lebo pre dogmatiku je vždy hrozbou alternatíva, ktorá existuje paralelne s ňou. Ukazuje teda aj inú cestu, aj inú možnú pravdu, aj iné poňatie dobra atď.
Alternatíva dogmatiku spochybňuje, lebo manifestuje, že existujú iné možnosti chápania sveta. Z kresťanstva sa tak stáva iba jedno náboženstvo z mnohých, kresťanský Boh jeden z kolektívu božstiev. Možnosť, že Ježiš Kristus bol iba jeden z vizionárov, iba zakladateľ ďalšieho náboženstva, je prinajmenšom znepokojujúca.
Dnes tvoria kresťania necelú tretinu svetovej populácie. To znamená, že väčšina ľudí na Zemi považuje kľúčové kresťanské pravdy za omyl alebo lož. Človek a náboženstvo existujú prinajmenšom dvestotisíc rokov, kresťania sú tu iba dve tisícročia.
Predstava, že kresťanský svetonázor je vo svete od nepamäti v menšine, že tzv. zjavené pravdy kresťanstva sú tu mikroskopicky krátko, že drvivá väčšina ľudí v Krista ako Boha neverila a neverí, môže pôsobiť nielen ako spochybnenie náboženstva, ale aj ako zničujúca sila pôsobiaca proti jeho autorite.
Tak, ako židia v blízkosti boli kresťanom nepríjemní, lebo demonštrovali možnosť, že kresťanské náboženstvo je omyl kolosálnych rozmerov (alebo lož), tak sú nepríjemní aj homosexuáli v susedstve, lebo ukazujú úplne inú alternatívu etiky v sexualite, ktorú kresťanstvo nedokáže tolerovať ako rovnocennú, lebo je preň hriehom, protivením sa božiemy plánu s človekom.
A tak sa referendum stáva zbraňou proti homosexuálom, proti sexualite vôbec, proti alternatívnej etike ako takej.
A ja bojovať proti homosexuálom, proti slobode voľby spôsobu života, pod zástavami dogmatizmu a intolerancie nebudem.
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)