15 novembra 2009

Keď bývalí komunisti poučujú o novembri...

Konferencia Slovensko a odkaz novembra 1989 - 13.11.2009

"...na novembrových tribúnach nestáli len bojovníci za spravodlivosť a demokraciu, ale aj ľudia s dopredu pripravenými mocenskými cieľmi a ekonomickými záujmami, ktoré sa rozhodli dosiahnuť aj v rozpore s tým, čo z tribún hlásali."

R. Fico (v novembri ´89 komunista)

"...transformáciu sprevádzala často netransparentná privatizácia aj tunelovanie podnikov, najmä vďaka aj nedokonalej legislatíve, ale aj záujmovým a finančným skupinám, ktoré využili svoj vplyv na kreovanie politickej moci."
I. Gašparovič (Mečiarova pravá ruka '94-'98, v novembri ´89 komunista)

07 novembra 2009

Učebnicová fraška alebo Učitelia, poďakujte voličom SNS

Výroky ministra Mikolaja (SNS) k distribúcii učebníc do škôl:

"Niektoré učebnice budú k prvému, niektoré možno budú k tretiemu-štvrtému..."

Slovenský rozhlas 27.6. 2009

"Učebnica sa používa celý rok, takže školy budú musieť prvý mesiac vydržať. Zatiaľ môžu používať staré."
Pravda 24. 8. 2009

"Deväťdesiat percent učebníc bude na začiatku školského roka na školách."
Sme 28.8.2009

"V reedícii bude 100 percent, prvé ročníky budú na 80 až 100 percent a druhé ročníky, to je to, čo sa v súčasnosti distribuuje na školy, niekde máme 50 - 60 percent, niekde je to 15 - 20 percent, predpokladáme, tak ako sa avizovalo, že v priebehu 6 až 8 týždňov by aj tieto učebnice mali byť na školách"
TASR 31.8.2009

"Zhruba deväťdesiat percent učebníc bude v tomto týždni na školách"
Slovensko DNES - TV Markíza 1.9.2009

"Našou prioritou je, samozrejme, nie za každú cenu učebnice, ale tak, aby boli naozaj kvalitné, pretože keby sme moc tlačili na pílu, tak by sme skutočne mohli aj uškodiť celému procesu."
TA3 - 6.11.2009

04 novembra 2009

Peter Gregor: Don Juan na sídlisku

Pravda...
Pozri, ja interpretujem veci po svojom, ty po svojom. Čo to má spoločné s pravdou? Sú to len dve rôzne interpretácie, nič viac. Obávam sa, že ani ja, ani ty nevidíme veci tak, ako sa v skutočnosti stali, ale iba tak, ako si ich vieme alebo chceme vysvetľovať.